.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پيام مشترك آيت‌الله طبرسي و استاندار مازندران به مناسبت عاشوراي حسيني

نماينده ولي‌فقيه در استان و استاندار مازندران، به مناسبت فرارسيدن ايام تاسوعا و عاشوراي حسيني در پيامي تاكيد كردند: عاشورا زرين‌ترين نمونه معروف‌گرايى و منكرستيزى در پهنه زمان و زمين است.

به گزارش روابط عمومي استانداري مازندران، آيت‌الله نورالله طبرسي نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ساري و سيد علي اكبر طاهايي استاندار مازندران به مناسبت عاشوراي حسيني پيام تسليتي صادر كردند.
در اين پيام آمده است: عاشورا نه يك واقعه كه واقعيت تكرارناپذير حماسه‌اي جاويد است كه‌ پس‌ از گذشت قرن‌ها، در صفحات‌ حجيم‌ تاريخ‌ بشر به‌ بوته‌ نسيان سپرده‌ نشده‌ و نوشتن، سخن‌ گفتن‌ و هر حركتي‌ در مورد اين‌ حماسه‌ عظيم‌، در اين‌ جمله‌ پرمعنا تجلّي‌ يافته‌ است‌ كه‌ همه روز عاشورا و تمام زمين كربلا است.
در بخشي از اين پيام تاكيد شد: جان‌ها پس از قرن‌ها همچنان شيفته‌ پيام كربلاست.
‌ نماينده ولي فقيه در استان و استاندار مازندران، به مناسبت فرارسيدن ايام تاسوعا و عاشوراي حسيني در اين پيام آوردند؛ نينوا، عرصه نور و ظهور حماسه از يك سو و تبلور قساوت و حد اعلاي فاجعه از سوي ديگر است و كربلا سرزميني بي‌مانند براي نمايش تمامي عشق بر پرده هستي است.
در اين پيام تاكيد شد: عاشوراى حسينى زرين‌ترين نمونه معروف‏گرايى و منكرستيزى در پهنه زمان و زمين است و به عنوان بلندترين فرياد بشريت مظلوم در برابر سپاه ابليس و استكبار و قله عشق و عرفان انسان نسبت ‏به مقام اقدس ربوبى محسوب مي‌شود.
در بخشي از اين پيام آمده است: حسين (ع) كعبه دل‌هاي شيعيان و بلكه همه آزادگان جهان و عاشوراي حسيني (ع)، تجليگاه همه فضايل متصور انساني در جبهه حق و حقيقت از يك سو و نماد خباثت برخاسته از نفسانيات در اردوگاه شرك و بت‌پرستي از سويي ديگر است.
در قسمت ديگري از اين پيام اضافه شد: واقعه عاشورا يك رويداد يك‌روزه نيست، يك دانشگاه، يك مكتب و يك بينش است، در اين دانشگاه بالاترين درس‌هاي ذلت‌گريزي، ستم‌ستيزي، حمايت از دين و امامت، وفاداري، شجاعت، شكيبايي، پايبندي به آداب و اصول اسلامي و مبارزه با خودپرستي و خودكامگي با خون نگارش يافته و فضيلت‌هاي والاي الهي و انساني به نمايش گذاشته شده است.
در اين پيام تاكيد شد: عزاداري و گريستن بر مظلوميت‌هاي قهرمانان دشت نينوا در حقيقت گراميداشت ارزش‌هاي والاي اين حركت بزرگ و اهداف نهضت عظيم سيدالشهدا(ع) است، اين مرثيه، مرثيه همه فضيلت‌هاي تاريخ، مرثيه همه مظلوميت‌هاي ناسروده، مظلوميت همه مظلومان گمنام و مظلوميت همه حقايق است.
در ادامه اين پيام آمده است: عاشورا اگرچه يك روز بود، اما دامنه تاثير آن تا ابديت كشيده شده و چنان در عمق دل‌ها اثر گذاشته است كه همه ساله دهه محرم و به ويژه روز عاشورا، اوج عشق و اخلاص نسبت به معلم حريت و اسوه جهاد و شهادت، حسين بن علي (ع) است و در اين ميان جوانان حضوري چشمگير داشته و بيشترين تاثير را مي‌پذيرند.
اين پيام ادامه مي‌دهد: در جاي جاي استان مازندران كه نخستين خواستگاه مذهب نوراني تشيع در كشور است آيين‌هاي سوگواري سالار شهيدان با شور و شعوري وصف‌ناپذير برگزار مي‌شود كه زيباترين جلوه اين مراسم، ميدان‌داري نوجوانان و جوانان ولايي استان و اوج ارادت اين عزيزان به شعائر ديني و مذهبي ست.
در اين پيام متذكر شد: نكته مهمي كه هيئت‌هاي عزاداري و بويژه نسل جوان استان بايد در اين ايام توجه خاصي به آن داشته باشند انجام عزاداري با رعايت موازين شرعي و پرهيز از خرافه‌گرايي و انحرافات در برگزاري اين مراسم‌هاست چراكه دشمنان اسلام درصدد هستند با ايجاد خرافه و انحراف در عزاداري سيدالشهدا(ع)، از ميزان تأثيرگزاري آن بكاهند و آن را به‌عنوان يك حركت غيرمعقول جلوه دهند و در مقابل، تبيين سيره اصلي اهل‌بيت و معصومين(ع) و پرهيز از خرافه‌گرايي و بدعت در عزاداري‌ها كه مورد تاكيد جميع علماي معظم اسلام بوده و هست، سبب شكست توطئه‌هاي دشمنان در اين عرصه مي‌شود.
در اين باره در ادامه اين پيام آمده است: الگوي صحيح عزاداري، همان برپايي مجالس وعظ و موعظه و روضه‌خواني است كه در آن هم احكام و معارف اسلامي بيان مي‌شود و هم جنبه‌هاي مختلف نهضت عاشورا و پيامدها، شعارها، عبرت‌ها و درس‌هاي اين نهضت عظيم مورد تحليل قرار مي‌گيرد و هم ذكر مصيبت اباعبدالله الحسين (ع) و ياران باوفايش را به‌ همراه دارد، ترويج خرافات و انحراف در فرهنگ ديني و مذهبي به صورت برنامه‌ريزي شده در طول تاريخ در دستور كار جريان نفاق و كفر قرار داشته است بنابراين ضروري ست كه مداحان و شعرا به سرودن اشعار فاخر و ارزشمند در ماه محرم روي آورده و پيام اصلي نهضت امام حسين(ع) را به نسل‌هاي آينده منتقل كنند.
جوانان عزيز و بانيان هيئت‌هاي مذهبي بايد به اين موضوع توجه وافر داشته باشند كه استفاده از آلات موسيقي و ابزار آلاتي همچون شمايل و علم كه موجب وهن مذهب شود به اتفاق همه مراجع همچون آيت الله العظمي جوادي آملي و ساير علماي اعلام حرام است و عزاداري اصيل و خالصانه را تحت‌الشعاع قرار داده و در درازمدت باعث آسيب جدي به عزاداري مي‌شود.
اينجانبان با تسليت ايام سوگواري حضرت آقا اباعبدالله حسين (ع) و ياران فداكارش به مردم ولايي استان مازندران، موفقيت همگان را در پيمودن راه شهدا، با بهره‌گيري از آرمان‌هاي بلند بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران، حضرت امام خميني(ره) و در پرتو منويات رهبر معظم انقلاب اسلامي حضرت آيت الله العظمي خامنه اي(مدظله العالي) از درگاه خداوند متعال مسئلت مي‌كنيم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.086 seconds.